IMG_9352

 

BANANA BANANA 2

29.06. – 01.10.2017

at Diskurs Berlin

with

9mouth, aaajiao, Catherine Biocca, Cao Yu, Chen Xiao, Dieter Detzner, Ehsan Ul Haq, He Jianping, He Xiangyu, Li Binyuan, Li Zhenhua, Liao Wenfeng, Patrycja German, Holger Endres, Thomas Eller, Melanie Wang, Wu Xuanhua, Xing Gang, Xue Feng, Yuan Gong, Zhang Hui

Imagine, that freedom and belief become a life philosophy. When all this becomes an actuality, we move even further away from reality, whether we choose or not, good or bad, succeeding or failing. This is your choice, it is your freedom and your belief. If you choose to believe, you will be inevitably free from fear, hesitation, and indecisiveness, and thus will pass on the responsibility to others. The same applies to one’s religious, political and scientific dependency. If science, religion or politics would be replaced with art or contemporary art, it is equally applicable. People gain freedom through their faith, not from freedom itself.

Stell dir vor, dass Freiheit und Glaube zur Lebensphilosophie werden. Wenn all dies Wirklichkeit wird, entfernen wir uns sogar noch weiter von der Wirklichkeit. Ob man etwas wählt, oder nicht, ob gut oder schlecht, Erfolg oder Misserfolg. Du hast die Wahl, es ist auch deine Freiheit und dein Glauben. Wenn du dich entscheidest zu glauben, wirst du unweigerlich von Angst, Zweifel und Unentschlossenheit befreit, so dass die Verantwortung an Andere abgegeben wird. Das Gleiche gilt auch für die Abhängigkeit des Menschen von Religion, Politik und Wissenschaft, wenn diese drei Bereiche mit Kunst, oder zeitgenössischer Kunst ersetzt werden, ist es auch auf sie anwendbar. Die Menschen gewinnen an Freiheit, durch ihren Glauben, aber nicht durch die Freiheit selbst.

Li Zhenhua

°

Li Zhenhua, Curator

is the inaugural curator for new institutions in China, such as K11 Chi Art Space, Shanghai (2013), Shanghai Minsheng Art Museum, Shanghai (2014), Ginkgo Art Space, Beijing (2015) and A4 Art Museum, Chengdu (2016-2017). Founder of Big Whale, Berlin (2016), Chronus Art Center, Shanghai (2014), A307, Beijing (2014) and Laboratory Art Beijing, Beijing (2006), he has been active in the artistic field since 1996 – his practice mainly concerning curation, art creation, and project management. Since 2010 he has been the nominator for the Summer Academy at the Zentrum Paul Klee Bern (Switzerland), as well as for The Prix Pictet (Switzerland).

Li Zhenhua was a member of the international advisory board for the exhibition Digital Revolution at the Barbican Centre in the UK in 2014, received as a member of the international advisory board for Videotage and Symbiotica in 2015. He has edited several artists’ publications, including Yan Lei: What I Like to Do (Documenta, 2012), Hu Jieming: One Hundred Years in One Minute (2010), Feng Mengbo: Journey to the West (2010), and Yang Fudong: Dawn Mist, Separation Faith (2009). A collection of his art reviews has been published under the title Text in 2013.